Targi w Paryżu 2012 – krótki przegląd nowości

Suzuki S-cross

Wystawa motoryzacyjna w Paryżu w tym roku nie rozczarowuje, ale też nie wpłynie na rewolucję na rynku. Liczba spektakularnych premier wydaje się wprost proporcjonalna do stadium zaawansowania kryzysu ekonomicznego w Europie.Suzuki S-cross

Paryż 2012 – Europa w defensywie

Europejskie marki pokazały w Paryżu niewiele. Premiery takie jak Skoda Rapid, czy Peugeot 301 pozwalają myśleć, że producenci aut obawiają się kryzysu bardziej niż ogłaszają to w oficjalnych komunikatach. Tanie samochody, bazujące na znanej technologii to jakieś wyjście. Szanse ma więc Dacia, która zaprezentowała odświeżonego Logana i Sandero. Są to naprawdę przyzwoite samochody.

Poza tym Europejczycy pokazali głównie nowe wersje znanych już samochodów – ot tak, by podtrzymać zainteresowanie. Mieliśmy więc BMW 1 GT, Citroena DS3 Cabrio, Alfa Giulietta SW, Mini Countryman coupe i tym podobne. Okrzykniętego na wyrost najważniejszą premierą roku Golfa VII znaliśmy już przecież przed Paryżem. Nowy  Mondeo i odświeżenie stylistyczno-techniczne całej linii Forda to jeden z niewielu odważnych zabiegów producentów. Nie wiadomo jednak, czy okaże opłacalny.

Japoński desant i atak Korei

Wielkiego show nie zrobili także Japończycy, którzy najwyraźniej zastanawiają się, co dalej począć z nieprzyjaznym ze względu na koniunkturę rynkiem europejskim. Było kilka konceptów, nowa Toyota Auris, Mazda 6, którą znaliśmy już praktycznie od roku. Pobudzanie zainteresowania Outlanderem ładowanym z gniazdka mówi wszystko o poziomie japońskich wystaw. Były po prostu słabe.

Hyundai ze wzrostem wartości marki o 24,4 %!

Historia nie znała dotąd takich przypadków, ale na ostatnich kilka dni, władcami Paryża bez wątpienia można ogłosić Koreańczyków. Pokazali najwięcej samochodów, w tym kilka premier. Wiadomo, że tak wystawne prezentacje to jakaś inwestycja, która w krótkim czasie może zemścić się tym, że ceny samochodów z logo Hyundaia i Kii przestaną być niskie. Widząc, w jaki sposób marki promują ostatnio nowego Carensa, Sorento, czy Santa Fe, zaczynam się obawiać powtórki efektu Fiata Stilo. Włoska marka niegdyś wydała tak wiele na promocję następcy modeli Bravo i Brava, że samochód okazał się…zbyt drogi dla klientów…

Na razie Korea Płd. święci jednak same triumfy. Oto cytat z dzisiejszej informacji prasowej:

,,Według raportu  Interbrands marka Hyundai 
jest najszybciej rozwijającą się marką motoryzacyjną i odnotowała 
największy wzrost wartości, który w odniesieniu do 2011r 
wyniósł 24,4%"

Najciekawszy koncept – dziwny Smart ForStars

Smart ForStarsNajdziwniejszym dziwactwem targów w Paryżu osobiście ogłosiłbym koncepcyjny samochód SmartaForStars. Wiele konceptów prezentuje absurdalne rozwiązania techniczne, czy też stylistyczne, które nie mają szans na wejście do seryjnej produkcji. Smart chyba ma przy okazji największe poczucie humoru. Mały samochodzik został wyposażony w, wbudowany w przedni zderzak, projektor. Dzięki temu może wyświetlać filmy! Naprawdę tego nam właśnie brakowało w tej całej motoryzacji. Zwłaszcza w Polsce, w czasie remontów autostrad. Jazda z prędkością 40 km/h i film wyświetlony na ,,pace”, poruszającego się przed nami TIRa – prawda, że romantyczne?

Smart ForStars

Jedna myśl na temat “Targi w Paryżu 2012 – krótki przegląd nowości”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.