Car of the Year 2013 – lista nominowanych

Poznaliśmy pierwszych kandydatów do zdobycia tytułu Car of the Year (Samochód Roku) 2013. Kto ma największą szansę na zwycięstwo?Car of the Year 2013

Lista nominowanych do Car of the Year 2013

Choć mamy dopiero lipiec, międzynarodowe jury już przygotowuje się do wyboru najlepszego auta 2012 roku (tak, przyznawany jest za bieżący rok). Debiutantów jak zwykle nie brakowało, ale faworyta głosowania trudno będzie wskazać. Lista nie jest jeszcze zamknięta. Zostanie uzupełniona o modele, które pojawią się w sprzedaży w drugiej połowie roku 2012.

Warunkiem zgłoszenia samochodu do udziału w konkursie po raz kolejny jest roczna produkcja w liczbie przekraczającej pięć tysięcy egzemplarzy i dostępność na minimum pięciu rynkach europejskich przed końcem roku.

Czemu dziennikarze motoryzacyjni głosują na hybrydy?

Osobiście mam ogromną nadzieję, że tym razem pierwszego miejsca nie zgarnie znów auto elektryczne lub hybrydowe. Co za dużo to niezdrowo (Prius, Leaf, a ostatnio Volt i Ampera). Dziwi mnie, że tego typu samochody zwyciężają ostatnio co rusz, mimo że wyboru dokonują dziennikarze, a nie specjaliści od reklamy (choć może dziś już niewiele te zawody dzieli?). Ekologia jest modna, także w motoryzacji, ale nie wydaje mi się, żeby szanowne grono jurorów naprawdę wierzyło w to, że auta zasilane z gniazdka podbiją świat. Przez ich pro-modowe głosowanie cierpią naprawdę wartościowe samochody. Dość powiedzieć, że dwa lata temu, ze względu na zwycięstwo Nissana Leaf’a, w polu pokonanych została Alfa Romeo Giulietta. Toyota Prius Plug-In

Tak jest. W ostatnich latach, aby wygrać w CotY wystarczy stworzyć prosty samochód z innowacyjnym napędem. Auta innowacyjne w każdym zakresie, ale niezasilane elektrycznością mają marne szanse. Tak też faworytów tegorocznego plebiscytu należy szukać w grupie: Renault Zoe, Smart ED, Toyota Prius Plug-In/Plus, Volvo V60 Plug-In. Szkoda.

Kto powinien wygrać Car of the Year 2013

toyota-gt-86Korzystając z subiektywnej możliwości oceny, jaką daje mi forma bloga, pokuszę się o wskazanie własnych faworytów plebiscytu. Moim zdaniem poważnie zagrozić hybrydom i elektrykom może Ford B-MAX, który wprowadza kilka innowacji za sprawą systemu SYNC. Bardzo dobrze prezentują się Subaru BRZ i Toyota GT 86, ale to raczej technologiczny powrót do przeszłości niż krok w przyszłość motoryzacji (pewnie dlatego zbierają tak dobre recenzje). Mocne może być najnowsze Renault Clio, o którym pisałem ostatnio. Wszystko zależy jednak od tego, czy mały kompakt nie zburzy dobrego wrażenia po pierwszych testach. I od tego, czy jury zdecyduje się przyznać mu ten sam tytuł już po raz trzeci (poprzednie gen. – 1991, 2006).Ford B-max

Subaru BRZ, Ford B-MAX, Peugeot 208, czy jednak hybryda? – typy na Car of the Year 2012

Moim zdaniem plebiscyt w tak ogólnej kategorii jak Samochód Roku, wygrywać powinny auta w miarę dostępne dla przeciętnego człowieka. Jeśli tytuł otrzyma Lexus GS, lub Mercedes SL, niewielu ludzi przekona się kiedykolwiek, czy wybór był słuszny. Podążając za tym tokiem myślenia, nagroda mogłaby powędrować do Francji. Peugeot 208 dokonał prawdziwego skoku ewolucyjnego, dzięki czemu klienci szybko zapomną o nie do końca udanej ,,dwieściesiódemce”. To auto, którym jeździ się przyjemnie, jest nowoczesne pod względem stylistycznym i niezacofane technologicznie. Co ważne, reprezentuje segment B, więc nie odstrasza ceną. Peugeot 208

Być może w drugiej połowie roku pojawią się jeszcze jacyś warci uwagi kontrkandydaci dla wymienionych wyżej maszyn.

Pełna lista nominacji Car of the Year 2013:

Audi A3

BMW seria 3

Chevrolet Malibu

Fiat 500L

Fiat Viaggio

Ford B-Max

Honda CR-V

Hyundai i30

Hyundai Santa Fe

Kia cee’d

Kia Optima

Lancia Flavia

Lexus GS

Mercedes klasa A

Mercedes SL

Mitsubishi ASX/Citroen Aircross/Peugeot 4008

Opel Mokka

Peugeot 208

Porsche Boxster

Renault Clio

Renault Zoe

Skoda Rapid/Seat Toledo

Smart ED

Subaru Impreza

Subaru XV

Subaru BRZ/Toyota GT 86

Toyota Vista

Toyota Prius Plug-In

Toyota Prius Plus

Volvo V40

Volvo V60 Plug-In

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *